КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ"

"Наш ліцей - ліцей сучасних знань" / "Our school - the school of modern knowledge!"

Цивільний захист

 

 

Про організацію і ведення цивільного захисту  Переглянути

Про затвердження Плану  основних заходів цивільного 

захисту й схеми організаційної  Переглянути

 

 

 

Приймаємо виклики сьогодення і навчаємо учнів діяти у надзвичайних ситуаціях.

Сьогодні 3 травня 2023 р в Лука- Мелешківському ліцеї відбулися підсумкові об'єктові навчання та практичні тренування з Цивільного захисту для учнів, які минулого тижня перебували на дистанційному навчанні. Учні вдосконалили свої теоретичні знання та практичні навички щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОПОМОГТИ! ВРЯТУВАТИ! ЗАПОБІГТИ! БУТИ ОБІЗНАНИМ!

Щоб навчити дітей діяти зібрано та рішуче, не розгубитися у випадку виникнення надзвичайних ситуацій, 28 квітня у Лука-Мелешківському ліцеї відбувся День цивільного захисту. Учні та педагогічний колектив ліцею удосконалили свої теоретичні знання і практичні навички щодо дій в умовах екстремальних ситуацій, перевірили здатність грамотно і чітко діяти, щоб захистити своє здоров'я та життя. Усі переконалися в тому, що отримані знання знадобляться у житті. ФОТО

 

 

 

Правила поводження з

вибухово-небезпечними предметами та основ мінної безпеки.

 

Дивись під ноги! Дивись, куди ідеш!

 

Переглянути курс

 

Переглянути

 

Про затвердження Плану

 основних заходів цивільного 

захисту й схеми організаційної 

структури цивільного захисту ліцею на 2023 рік 

 

Переглянути  

 

 

 

План

основних заходів з цивільного захисту КЗ “Лука-Мелешківський ліцей Лука-Мелешківської сільської ради Вінницької області”на 2023 рік

 

№п/п

Заходи. Місце проведення

Строки проведення

Хто залучається, відповідальні за виконання

1.

Провести нараду з працівниками закладу” Про підсумки підготовки ліцею у сфері цивільного захисту на основі завдань на 2023 рік”. Ознайомлення працівників з положенням Кодексу цивільного захисту України, постановами КМУ та іншими нормативно-правовими документами у сфері ЦЗ.

лютий

Базалицький А.Ю.

2.

Продовжити облаштування захисної споруди та Класу безпеки

Протягом року

Головняк Н.А., Білокінна О.М.

3.

Організувати та провести Тиждень безпеки дитини

Квітень-вересень

Добровольська Ж.Л., Юрченко В.В., Байдацький О.П.

4.

Навчання педпрацівників, обслуговуючого персоналу та учнів в умовах загрози або виникнення НС.

01 березня

Базалицький А.Ю.

Добровольська Ж.Л.

5.

Провести ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ, навчання діям педпрацівників й учнів в умовах загрози або виникнення НС.

26 квітня

Базалицький А.Ю., комісія з питань НС, командири об’єктоавих формувань

6.

Підготувати та провести Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.

Квітень, вересень

Добровольська Ж.Л., Білокінна О.М.

7.

Взяти участь у обласному зборі-змаганнях юних рятувальників “Школа безпеки”

Квітень, травень

Базалицький А.Ю.

8.

Створення структури цивільного захисту

Лютий 

Базалицький А.Ю.

9.

Удосконалити інформаційно-довідкові куточки з питань цивільного захисту, відповідно до ст. 40 Кодексу цивільного захисту України.

До 1 березня 

Класні керівники

10.

Подати заявку на функціональне навчання у сфері ЦЗ на 2024 рік.

До 20 квітня

Базалицький А.Ю.

11

Оновити та поповнити оснащення для викладання ЦЗ відповідно до вимог програми “Захист України”

Протягом року

Базалицький А.Ю., Ладанюк І.А., Базалицька Л.П.

12

Провести заняття для працівників ліцею «Основні правила та порядок застосування джгута-турнікета”

Лютий


Ладанюк І.А.

13

Провести заняття для працівників ліцею “Тактична медицина”

Березень

Базалицька Л.П.

14.

Розміщення інформаційних матеріалів та нормативних документів на сайті ліцею

Протягом року

Добровольська Ж.Л., Байдацький О.П.

 

 

 

Місячник Цивільного Захисту в КЗ " ЗЗСО-ліцей Лука-Мелешківської сільської ради"

 

 

План заходів місячника цивільного захисту 2022-2023н.р.

 

Дії при сигналі "УВАГА ВСІМ!”

    З-поміж комплексу заходів щодо захисту населення під час надзвичайних ситуацій важливе місце належить організації своєчасного оповіщення. 

   Це – завдання органів цивільної оборони. Завивання сирени, переривчасті гудки підприємстві сигнали транспортних засобів означають попереджувальний сигнал "Увага всім!”.      

   За цим сигналом потрібно увімкнути радіо, радіотрансляційні і телевізійні приймачі для прослуховування термінових повідомлень. Інформація передається протягом 5 хвилин після подачі звукових сигналів. Вислухавши це повідомлення управління, відділи або штаби цивільної оборони з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, кожен повинен діяти без паніки і метушні, у відповідності з отриманими вказівками.      

    Пам'ятайте, у цих умовах дорога кожна хвилина!

    Повідомлення передаються у наступних надзвичайних ситуаціях: при аварії на радіаційно-небезпечному об'єкті; при аварії на хімічно-небезпечному об'єкті; про можливий землетрус; про повінь або катастрофічне затоплення; про повітряну небезпеку; про закінчення повітряної небезпеки; при загрозі хімічного зараження; при загрозі радіоактивного зараженні. Кожен громадянин повинен знати дії при сигналі "Увага всім”.

    В умовах воєнного стану, почувши сигнал "Увага всім”, необхідно взяти тривожну валізу та негайно пройти в найближче укриття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгоритм дій  за сигналами повітряна тривога!

Переглянути.


 

З метою здійснення практичної підготовки суб'єктів господарювання з питань цивільного захисту, на базі КЗ "ЗЗСО-ліцей Лука-Мелешківської сільської ради" відбулося організоване виїзне практичне заняття навчально- методичним центром цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Вінницької області.
Освітянами Лука -Мелешківської ТГ відпрацьовані практичні дії у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

 

 

 

Методичні рекомендації щодо дій  у разі  НС

ЩО  ПОТРІБНО  РОБИТИ,  ЯКЩО  ВИ  

ЗНАЙШЛИ НЕБЕЗПЕЧНИЙ  ПРЕДМЕТ?

1

В жодному разі не чіпайте його. Не панікуйте. Запам’ятайте місце, де ви знайшли предмет.          

В жодному разі не чіпайте його. Не панікуйте. Запам’ятайте місце, де ви знайшли предмет.

2

Попередьте про небезпечний предмет людей, які перебувають поруч.

Попередьте про небезпечний предмет людей, які перебувають поруч.

3

Негайно зупиніть будь-які роботи біля предмета.

Негайно зупиніть будь-які роботи біля предмета.

4

Якщо ви натрапили на фугасну міну – зупиніться, не панікуйте, не рухайтеся, чекайте на допомогу. Якщо ви на небезпечній території чи якщо ви не впевнені, що ця територія безпечна, зупиніться і не рухайтеся.

Якщо ви натрапили на фугасну міну – зупиніться, не панікуйте, не рухайтеся, чекайте на допомогу. Якщо ви на небезпечній території чи якщо ви не впевнені, що ця територія безпечна, зупиніться і не рухайтеся.

5

Якщо це не міна, а боєприпас, що не розірвався, відійдіть самі і відведіть інших людей якомога далі від знайденого предмету. На відкритій місцевості або в лісі відходити бажано слід у слід тому як ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися треба колоною по одному.

Якщо це не міна, а боєприпас, що не розірвався, відійдіть самі і відведіть інших людей якомога далі від знайденого предмету. На відкритій місцевості або в лісі відходити бажано слід у слід тому як ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися треба колоною по одному.

6

З безпечної відстані зателефонуйте 101! Повідомте адресу або орієнтири місця, де ви побачили небезпечний предмет. Якщо ви знайшли його на території закладу, негайно повідомте про це працівників служби охорони.

З безпечної відстані зателефонуйте 101! Повідомте адресу або орієнтири місця, де ви побачили небезпечний предмет. Якщо ви знайшли його на території закладу, негайно повідомте про це працівників служби охорони.

7

Намагайтеся не допускати сторонніх людей до небезпечної зони до приїзду правоохоронних органів або спеціальних служб.




Намагайтеся не допускати сторонніх людей до небезпечної зони до приїзду правоохоронних органів або спеціальних служб.


#stopMina



Навчально-методичний центр цивільного захисту

та безпеки життєдіяльності Вінницької області


 

 

 

ЩО РОБИТИ


Основна причина нещасних випадків від вибуху міни або інших вибухонебезпечних пристроїв – це грубе порушення елементарних правил безпеки.

 

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ 6 ОБОВ’ЯЗКОВИХ ПРАВИЛ:

1

НІКОЛИ

Не панікуйте в небезпечній ситуації.

2

НІКОЛИ

Не ігноруйте та не прибирайте попереджувальні знаки. Цим ви наражаєте на небезпеку себе й інших людей.

3

НІКОЛИ

Не підбирайте, не збирайте й не торкайтеся мін та інших підозрілих предметів. Це може коштувати вам життя.

4

НІКОЛИ

Не намагайтесь розібрати або знешкодити знайдений предмет, вилучити з нього вибухівку або підривник.

5

НІКОЛИ

Не підпалюйте підозрілі предмети, не намагайтесь залити рідиною або засипати ґрунтом, накривати чимось або впливати на предмет звуком, світлом чи теплом.

6

НІКОЛИ


Не виконуйте жодні роботи поблизу підозрілого предмета, особливо ті, що можуть спричинити навіть незначне коливання ґрунту.



#stopMina

 

 

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ


Дуже важливо знати, як виглядають вибухові пристрої, де вони можуть бути та як не стати їх жертвою. Ця інформація може не лише врятувати ваше життя, а й допоможе вам захистити близьких людей. Адже люди стають жертвами вибухів переважно через порушення елементарних правил мінної безпеки.

Міна – прихований пристрій, який може вибухнути й важко травмувати чи вбити, якщо на нього наступити, узяти в руки, зачепити чимось або навіть проїхати поруч на автомобілі. Може бути на землі, у землі або у воді.

Окрім мін, є й інші вибухонебезпечні предмети: нерозірвані й покинуті боєприпаси, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки.

 

5 ФАКТІВ, ЯКІ МОЖУТЬ ВРЯТУВАТИ ЖИТТЯ

1

Навіть якщо небезпечний предмет не вибухнув від першого дотику, немає гарантій, що це не станеться пізніше. Тому ніколи не беріть їх у руки.

2

З часом міни та вибухонебезпечні предмети ржавіють і втрачають колір, але вони все одно залишаються небезпечними. 

3

Будь-який покинутий предмет може виявитись вибуховим пристроєм – навіть дитяча іграшка, яку ви або ваша дитина знайшли на вулиці чи в під’їзді. Будьте обережними й навчіть правил безпечної поведінки ваших дітей.

4

Вибухонебезпечні предмети можуть вибухнути від найменшого фізичного впливу на них. Побачили вибухонебезпечний предмет? Відійдіть якнайдалі та повідомте про знахідку, зателефонувавши 101.

5

Навіть маленькі елементи боєприпасів, такі як підривники й запали, дуже небезпечні. Дивіться під ноги!

НЕБЕЗПЕЧНІ МІСЦЯ


Міни та інші вибухонебезпечні предмети можуть бути в таких місцях:

Колишні військові позиції та оборонні укріплення


Колишні військові позиції та оборонні укріплення

Поля



Поля

Ліс



Ліс

Водойми



Водойми

Ґрунтові дороги й узбіччя



Ґрунтові дороги й узбіччя

Руїни, занедбані споруди й будівлі


Руїни, занедбані споруди й будівлі


#stopMina

Навчально-методичний центр цивільного захисту

та безпеки життєдіяльності Вінницької області

 

 

ЯК РОЗПОВІДАТИ ДИТИНІ ПРО МІННУ НЕБЕЗПЕКУ? 
ВАЖЛИВІ ПОРАДИ БАТЬКАМ:

1

Будуйте довірливі стосунки з дитиною.          

Будуйте довірливі стосунки з дитиною. Дитина повинна сприймати вас як друга, якому вона без страху може про все розповісти та запитати про будь-що

2

Звертайте увагу на поведінку дітей та на їхні заняття.

Звертайте увагу на поведінку дітей та на їхні заняття. Не допитуйте і не кричіть, а просто будьте уважними до того, куди ходить та як проводить час дитина

3

Пам’ятайте, що діти різного віку сприймають світ по-різному.

Пам’ятайте, що діти різного віку сприймають світ по-різному. Для того, щоб дитина краще запам’ятала важливу інформацію, зокрема й про мінну небезпеку, потрібно враховувати особливості її віку

4

Важливо не тільки ЩО , але і ЯК ви розповідаєте дитині.

Важливо не тільки ЩО , але і ЯК ви розповідаєте дитині. Будьте уважними й готовими відповісти на запитання дитини. Навіть якщо ви також налякані й занепокоєні, зберігайте рівний тон. В іншому разі дитина вас просто не почує

ЯКЩО ВАША ДИТИНА ПРИНЕСЛА НЕБЕЗПЕЧНИЙ ПРЕДМЕТ ДОДОМУ ЧИ У ДВІР:

1

Не панікуйте. Не кричіть і не сваріть дитину. Зосередьтесь на діях, щоб захистити себе та своїх рідних.

Не панікуйте. Не кричіть і не сваріть дитину. Зосередьтесь на діях, щоб захистити себе та своїх рідних

2

Спокійно попросіть дитину не впускати з рук і не кидати небезпечний предмет. Перенесіть його у віддалене місце, де немає людей. Повільно і акуратно покладіть предмет на землю і йдіть геть. Зателефонуйте 101 з безпечної відстані і повідомте про те, що трапилося.

Спокійно попросіть дитину не впускати з рук і не кидати небезпечний предмет. Перенесіть його у віддалене місце, де немає людей. Повільно і акуратно покладіть предмет на землю і йдіть геть. Зателефонуйте 101 з безпечної відстані і повідомте про те, що трапилося

3

Якщо це не міна, а боєприпас, що не розірвався, відійдіть самі і відведіть інших людей якомога далі від знайденого предмету. На відкритій місцевості або в лісі відходити бажано слід у слід тому як ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися треба колоною по одному.

Негайно відведіть дитину й відійдіть самі якнайдалі від небезпечного предмета

4

З безпечної відстані зателефонуйте 101! Повідомте адресу або орієнтири місця, де ви побачили небезпечний предмет. Якщо ви знайшли його на території закладу, негайно повідомте про це працівників служби охорони.



Зателефонуйте 101 і повідомте про небезпечний предмет




stopMina


Навчально-методичний центр цивільного захисту

та безпеки життєдіяльності Вінницької області

 

 

 

 

Наша-безпека- у наших руках!

На виконання наказу №01-06/310 від 18.04.2022р.  відділу освіти та культури Лука-Мелешківської сільської ради" з 19 квітня по 28 квітня у КЗ "ЗЗСО-ліцей Лука-Мелешківської сільської ради" було проведено інструктаж та навчальні тренування серед працівників закладу та здобувачів освіти щодо попередження нещасних випадків пов'язаних з ураженням мінами і вибухонебезпечними предметами.

 
 
 

 

 

З 28 лютого для  учнів 1-11 класів розпочинаються двотижневі канікули через складну безпекову ситуацію.

Адміністрація ліцею.

 

 

ПАМ’ЯТКА 

про правила поводження із виявленими

підозрілими  вибухонебезпечними предметами

у тому числі замаскованими під них речами

 

 

 

УВАГА! Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв, які замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, або розміщені у звичайних портфелях, сумках, банках, пакунках і залишені у багатолюдних місцях.  Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає значної уваги і обережності.

 

                    ВІД ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ  ТА ЗДОРОВ’Я ВАШЕ І ОТОЧУЮЧИХ!  

 


У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою

ЗАБОРОНЕНО:

 

•        наближатися до виявленого предмета;

•        пересувати його або брати в руки;

•        розряджати, кидати, ударяти по ньому;

•        розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет, приносити предмет додому, у навчальне приміщення, інші багатолюдні місця.

  

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

 

•        негайно (з безпечного місця) повідомте чергові служби МНС (тел. 101), міліцію (тел. 102);

•        не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте поряд із знахідкою інших людей;

•        припиніть усі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;

•        не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух), дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.



У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій і Вас евакують:

 

 

•        одягніть одяг із довгими рукавами, щільні брюки та взуття  на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;

•        візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;

•        під час евакуації слідкуйте за маршрутом, указаним службами, які проводять евакуацію;

•        не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;

•        тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.

 

Якщо Ваш будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:

 

•        обережно обійдіть усі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів тощо;

•        у темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки – користуйтеся ліхтариком;

•        негайно вимкніть усі електроприлади, перекрийте газ, воду;

•        з безпечного місця зателефонуйте рідним і близьким, стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

•        перевірте як ідуть справи в сусідів – їм може знадобиться допомога.

ПАМ’ЯТАЙТЕ! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовленні фахівці-сапери, які мають допуск  до цього виду робіт.

 

 

 

 

П А М’ Я Т К А

щодо дій громадян при виникненні підозри

застосування вибухових пристроїв

 

 Злочини, які скоюються із застосуванням вибухових пристроїв, несуть у собі значну громадську небезпеку.

 На жаль, більшість громадян поверхово сприймають проблему особистої безпеки, згадуючи про неї лише у випадках скоєння злочину відносно них, родичів чи знайомих.

  Разом з тим, за висновками фахівців у більшості випадків трагедію можна було попередити за умови дотримання громадянами у повсякденному житті простих правил обережності.

Захист житла, офісу, майна

При наближенні до місць звичайного проведення часу (квартира, дача, офіс, кафе та ін.) необхідно звертати увагу на будь-які зміни обстановки, та на наявність:

       свіжих слідів риття ґрунту, штукатурення стін, пошкодження газонів;

       розкиданих предметів побутового вжитку (пакетів, коробок, сумок, валіз тощо);

       металевих, скляних банок з-під напоїв, продуктів, фарби;

       предметів з характерним звуком роботи годинникового механізму, індикаторними      лампами, вимикачем, дротами;

       під час руху не допускати з боку сторонніх осіб непередбаченого вручення будь-яких предметів (квітів, кореспонденції тощо).

 

При вході до приміщення

       провести огляд майданчиків і східців з метою можливої наявності вибухових пристроїв;

       звернути увагу на зміну зовнішнього вигляду вхідних дверей, дверної коробки та замків;

       перевірити візуально стан предметів та їх присутність на звичайних місцях;

       двері відкривати повільно, перевіряючи можливість додаткового навантаження, при підозрі на його наявність відійти від них на безпечну відстань;

       при встановленні охоронної сигналізації в квартирі постійно перевіряти надійність її роботи і наявної там апаратури аудіо (відео) запису для фіксації можливих спроб закладення вибухових пристроїв.

Виходячи з приміщення, необхідно:

       упевнитись у тому, що на сходинкових майданчиках відсутні сторонні предмети, спроможні створювати загрозу життю та здоров’ю;

       при спрацюванні дверного дзвоника і відсутності особи, що дзвонила, зателефонувати сусідам або знайомим з проханням перевірки ними зовнішнім оглядом вхідних дверей, сходинкових майданчиків на наявність там сторонніх предметів;

       відчиняючи двері на себе, знаходитись за ними і страхувати відхилення ланцюжком. При відчутті збільшення зусилля та наявності будь-яких звуків, терміново закрити двері та відійти від них.

При огляді автомобіля

      Звернути увагу на наявність:

 

       ознак силового входу електродроту в салон, навколо дверей, вікон, багажника, люків, капоту, кришки бензобаку автомобіля;

       відбитків пальців чи інших слідів на багажнику, капоті чи ковпаках коліс;

       клейкої стрічки, шматків дроту, шпагату і т.п. на поверхні автомобіля;

       відбитків слідів взуття, заглиблень в ґрунті, залишених підйомним механізмом;

       грудок землі на поверхні, можливо викинутих з-під автомобіля;

       дротів і пристроїв прикріплених до кузова, двигуна, вентилятора, важільного механізму;

       сторонніх предметів у вихлопній трубі, горловині бензобаку, під бампером, крилами, карданом, двигуном, бензобаком, колесами, в салоні автомобіля на сидіннях, за заднім сидінням, під килимками;

       підозрілих шматків дроту чи зажимів, розміщених навколо акумулятора, електричних вимикачів на обладнанні, кондиціонері, очищувачі вітрового скла, та інших агрегатах;

       пакетів та конвертів, що можуть містити підривні чи запальні речовини;

       під час посадки (висадки) в автомобілі звернути особливу увагу на зміну обстановки біля транспортного засобу і, в першу чергу, на каналізаційні люки, відливні труби, урни, а також на предмети, що викликають підозру на наявність вибухових речовин (пакунки, сумки, залишені в автомобілі тощо);

       При підозрі щодо проникнення в салон автомобіля та виявлення там невідомих предметів та пристроїв, не сідати в автомобіль та самостійно не намагатись запускати двигун. Підозрілі предмети з місця не рухати, відійти на безпечну відстань та сповістити про це міліцію.

Під час слідування транспортними засобами

Для забезпечення особистої безпеки необхідно уважно оглянути салон, купе, каюту, інші місця тимчасового перебування з метою виявлення можливих вибухових пристроїв, а також предметів, що викликають підозру на наявність вибухових речовин (залишені пакунки, сумки, валізи тощо).

 При отриманні поштових надходжень чи особистого

отриманнях пакетів, бандеролей

   Необхідно звернути увагу на:

       помітки «Відкрити тільки особисто», «Особисто в руки» тощо;

       надмірну поштову оплату;

       ретельну упаковку кореспонденції;

       пакунок, що перев’язаний значною кількістю клейкої стрічки, шпагату тощо;

       нерівномірно або несиметрично розміщені там вкладення;

       еластичність упаковки, схожу на гуму, або навпаки незвичну громіздкість та міцність;

       надмірну вагу листа та іншої кореспонденції;

       незвичний запах або такий, що нагадує гуталін;

       наполегливі спроби посильного вручити передачу, кореспонденцію, посилку, букет квітів та інше особисто в руки.

 

При виявленні вибухового пристрою необхідно

       не порушуючи обстановки біля місця знаходження підозрілого предмету, здійснити невідкладні заходи щодо організації особистої безпеки та оточуючих;

       терміново повідомити по телефону «102» про виявлений вибуховий пристрій чи підозрілий предмет (назвати своє прізвище, домашню адресу, телефон, точне місце знаходження вибухового пристрою) та місце, де Ви чекатимете на прибуття працівників міліції;

       виключити можливість користування мобільним телефоном поблизу місця знаходження вибухового пристрою, тому що не виключена можливість керуванням його спрацюванням на відстані.

Необхідно нагадати, що своєчасне повідомлення органів внутрішніх справ про всі факти правопорушення або злочинного задуму, а також підозрілі дії невідомих осіб відносно Вас, підвищує ефективність роботи органів правопорядку і особисту безпеку.

 

Номери гарячої лінії  СБУ

22-25-71   /  60-74-90

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

Мета рекомендацій - допомогти громадянам правильно орієнтуватися і діяти в екстремальних ситуаціях та забезпечити умови для розслідування злочинів.

Як поводитись при виявленні підозрілого предмету, який може виявитись вибуховим пристроєм?

       Якщо виявлений предмет, на вашу думку, не повинен знаходитися в цьому місці, не залишайте це без уваги.

       Якщо ви виявили річ, в якої немає господаря, в громадському транспорті, опитайте людей, що перебувають поруч. Намагайтеся встановити, чия вона і хто її міг залишити. Якщо господар не встановлений, негайно повідомте про знахідку водієві. 

       Якщо ви виявили невідомий предмет у під'їзді свого будинку, опитайте сусідів, можливо, він належить їм. Якщо власник не встановлений - негайно повідомте про знахідку у найближче відділення міліції.

       Якщо ви виявили невідомий предмет в установі, негайно повідомте про знахідку адміністрацію або охорону.

 

В усіх перерахованих випадках:

       не чіпайте, не пересувайте, не розкривайте виявлений предмет;

       зафіксуйте час виявлення предмету;

       намагайтеся зробити усе можливе, щоб люди відійшли якнайдалі від знахідки;

       обов'язково дочекайтеся прибуття оперативно-слідчої групи (пам'ятайте, що ви є свідком).



Пам'ятайте:

       Зовнішній вигляд предмету може приховувати його справжнє призначення.  Для камуфляжу вибухових пристроїв використовуються звичайнісінькі побутові предмети: пакети, коробки, іграшки.

       Не робіть самостійно жодних дій зі знахідками або підозрілими предметами, які можуть виявитися вибуховими пристроями - це може призвести до вибуху, численних жертв і руйнувань.

       Роз'ясніть дітям, що предмет, знайдений на вулиці або в під'їзді, може бути небезпечним.

 

Як діяти при отриманні повідомлення про евакуацію

       Отримавши повідомлення від представників влади або правоохоронних органів про початок евакуації, зберігайте спокій і чітко виконуйте їхні команди.

       Якщо ви перебуваєте у квартирі, виконайте такі дії:

       Візьміть особисті документи, гроші, цінності.

       Відключіть електрику, воду і газ.

       Надайте допомогу в евакуації літніх і важко хворих людей.

       Обов'язково закрийте вхідні двері на замок - це захистить квартиру від можливого проникнення мародерів.

       Не допускайте паніки, істерики і поспіху. Приміщення залишайте організовано. 

       Повертайтеся у приміщення тільки після дозволу відповідальних осіб.

       Пам'ятайте, що від узгодженості і чіткості ваших дій залежатиме життя багатьох людей.

 

Як поводитись, якщо Вас захопили заручником

Будь-яка людина за збігом обставин може виявитися заручником у злочинців. При цьому злочинці можуть домагатися досягнення політичних цілей, отримання викупу тощо. У усіх випадках ваше життя стає предметом торгу для терористів. Захоплення може статися у транспорті, в установі, на вулиці, в квартирі.

 

 Якщо ви опинилися в заручниках, рекомендуємо дотримуватися таких правил поведінки:

       несподіваний рух або шум можуть спричинити жорстоку відсіч терористів. Не допускайте дій, які можуть спровокувати терористів до застосування зброї і привести до людських жертв;

       будьте готові до застосування терористами пов'язок на очі, кляпів, наручників або мотузок;

       не дивіться злочинцям в очі (для нервової людини це сигнал до агресії), не поводьтеся зухвало - це може спричинити ще більшу жорстокість;

       не намагайтеся чинити опір, не проявляйте непотрібного героїзму, намагаючись роззброїти бандита або прорватися до виходу або вікна;

       якщо вас примушують вийти з приміщення, кажучи, що ви узяті в заручники, не чиніть опір;

       якщо з вами є діти, знайдіть для них безпечне місце, спробуйте закрити їх від випадкових куль, якщо це можливо, тримайтеся поруч з ними;

       виконуйте вимоги злочинців, не намагайтеся суперечити їм, не ризикуйте власним життям і  життям оточуючих, намагайтеся не допускати істерики і паніки;

       у разі якщо потрібна медична допомога, говоріть спокійно і коротко, не нервуючи бандитів, нічого не робіть, поки не отримаєте дозволу.



ПАМ'ЯТАЙТЕ: ВАША МЕТА - ЗАЛИШИТИСЯ ЖИВИМ

       Будьте уважні, спробуйте запам'ятати прикмети злочинців, одяг, імена, прізвиська, можливі шрами і татуювання, особливості мови і поведінки, тематику розмов і таке інше.

       Зберігайте спокій і витримку.

       Будьте насторожі. Зосередьте Вашу увагу на звуках, рухах і тому подібне.

       Будьте готові пояснити наявність у Вас яких-небудь документів, номерів телефонів тощо.

       Не давайте ослабнути своїй свідомості. Розробіть програму можливих вправ (як розумових, так і фізичних). Постійно тренуйте пам'ять: згадуйте історичні дати, прізвища знайомих людей, номери телефонів тощо. Наскільки дозволяють сили і простір приміщення виконуйте фізичні вправи.

       Якщо Вам дали можливість поговорити з родичами по телефону, тримайте себе в руках, не плачте, не кричіть, говоріть коротко і по суті. Спробуйте встановити контакт з терористами. Поясніть їм, що Ви теж людина.

       Обов'язково ведіть відлік часу, відмічаючи за допомогою сірників, камінчиків або рисок на стіні дні, що минули.

       Якщо ви виявилися замкнутими в приміщенні, то спробуйте привернути чиюсь увагу. Для цього розбийте шибку і покличте на допомогу, за наявності сірників підпаліть папір і піднесіть ближче до пожежного датчика і тому подібне.

 

Пам'ятайте, що отримавши повідомлення про

ваше захоплення, спецслужби вже почали діяти і зроблять усе необхідне для вашого звільнення!

Під час проведення спецслужбами операції зі звільнення неухильно дотримуйтесь таких правил:

       Треба

        лягти на підлогу обличчям униз, голову закрити руками і не рухатися;

       у жодному разі не біжіть

        назустріч співробітникам спецслужб або від них, оскільки вас можуть сприйняти за злочинця;

       якщо є можливість, тримайтеся чимдалі від отворів дверей і вікон.

  

Ніколи не втрачайте надію на порятунок

 

Якщо вам стало відомо про підготовку злочину або його скоєння, негайно повідомите про це в СБУ або МВС.

Номери гарячої лінії  СБУ

22-25-71   /  60-74-90




 

Рекомендації щодо дій у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації 

(з сайта МОН. лютий 2022р.)

1.   За посиланням "Рекомендований вміст тривожної валізи”.

2.   За посиланням "Брошура «У разі надзвичайної ситуації або війни», що розроблена Міністерством культури та інформаційної політики".

3.   Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз склала посібник «Ми готові. Про дітей». Як говорити про загрози з найменшими членами родини і як навчити їх діяти різних ситуаціях, як то природні катаклізми чи війна. У своїх рекомендаціях Ройз спиралась на матеріали Служби тилу Ізраїлю. Вона пропонує закріплювати знання у форматі ігор у супергероїв.

    ОНЛАЙН - АБЕТКА ДІЙ В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ (2022 рік)

Аби дізнатися про правила дій в разі небезпеки, як діяти людям почувши сигнал «Увага всім!» та що таке «Тривожна валіза»

 

             ДСНС України

 

 

 План основних заходів підготовки цивільного захисту комунального закладу «Заклад загальної середньої освіти-ліцей Лука-Мелешківської сільської ради» 

Про затвердження Методики планування заходів з евакуації

Про затвердження Типового положення про територіальні курси цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, навчально-методичні центри цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
 
КОДЕКС  ЦИВІЛЬНОГО  ЗАХИСТУ  УКРАЇНИ
 
 
 
 
 
 

 

Обізнаність та тренування підвищують рівень захисту

 

 

Вміст невідкладного евакуаційного рюкзака для класу/групи, закладу освіти та дитини

Життя та здоров’я всіх учасників освітнього процесу, насамперед – дітей, є безумовним і абсолютним пріоритетом всієї системи освіти. 

У ситуації небезпеки та військового нападу, щоб зберегти здоров’я і життя дітей, їх слід швидко евакуювати в безпечне місце – до найближчого бомбосховища, підвалу чи іншого укриття, або назовні. Скільки часу дітям та працівникам закладу освіти доведеться перебувати в укритті – передбачити неможливо, тому надзвичайно важливо, щоб у закладі освіти був мінімальний набір для забезпечення життєвих потреб для дітей та працівників.

У школах деяких інших країн обов’язковим є наявність евакуаційного рюкзака у кожному класі/приміщенні групи, який у разі небезпеки вчитель/вихователь бере з собою, є також рекомендації щодо необхідних речей для кожного здобувача освіти. Керівники закладів освіти також мають підготувати необхідні речі у швидкому доступі. 

Під час складання вмісту евакуаційних рюкзаків ми послуговувалися закордонними рекомендаціями: Департаменту освіти Оклахоми ,  посібником  “Врятуйте  дітей – стандартні процедури  та  правила  безпеки  для  учнів  та студентів” Ресурсного центру прав дитини. 

В українському законодавстві поки що немає зобов’язання закладу освіти забезпечувати приміщення класів евакуаційними рюкзаками, хоча життя показує, що такі рішення дуже необхідні. Вважаю, що ці рюкзаки мають закуповуватися за бюджетні кошти, але наразі закупити рюкзаки та необхідні речі за кошти державного чи місцевого бюджету закладами освіти та органами управління освітою є малореальним: бюджетні процедури цього не передбачають. 

Відразу зазначу, що я був і залишаюся переконаним противником примусових поборів з батьків у вигляді коштів, речей чи послуг: будь-яка допомога батьків закладу освіти є і залишається суто добровільною – і на цьому наголошую. 

Однак, враховуючи, що йдеться не про якісь забаганки у вигляді “придбати штори іншого відтінку”, а про життя та безпеку дітей, дуже прошу врахувати це моє прохання, взяти до уваги рекомендації та дії закладів освіти зі створення більшого рівня безпеки для дітей.

Тому дуже прошу батьків забезпечити мінімальний набір для своєї дитини: він не є дороговартісним, але може стати критично важливим у надзвичайній ситуації, а також надати посильну добровільну допомогу закладам освіти саме для більшої безпеки дітей.

УВАГА! Ці рекомендації не є обов’язковими, це – наше узагальнення подібного досвіду інших країн, який ви можете використати. Кожен заклад освіти зможе вдосконалити цей список речей залежно від потреб здобувачів освіти, умов закладу освіти. 

Найголовніше – пам’ятати, що евакуаційні рюкзаки мають бути завчасно підготовлені, висіти на видному місці, не бути важкими, колір рюкзака має бути яскравим (червоний, помаранчевий). Коли вчителі/вихователі одягнуть ці рюкзаки, то для дітей буде орієнтир дорослої людини, якій можна довіряти. 

Кожному здобувачу освіти рекомендують мати при собі:

  • пляшку води
  • батончики
  • записку від батьків, у якій вказано прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків, сімейне фото (за бажанням)
  • рекомендовано мати комплект змінної білизни та одягу (але хочемо звернути увагу, що під час евакуації дитині потрібно брати рюкзак із собою, тому він не повинен бути важким). 

Рекомендований вміст рюкзака для класу/групи:

рюкзак яскравого кольору (червоний, помаранчевий)

  • декілька чистих  аркушів паперу
  • ручка, олівець 
  • блокнот із твердою палітуркою
  • ліхтарик (и) та додаткові батарейки до нього/них
  • класна аптечка  
  • маленьке радіо на батарейках + батарейки
  • свисток
  • вода, стаканчики 
  • термоковдри  (щоб вберегтися від холоду) 
  • декілька упаковок великих сміттєвих пакетів
  • 2-3 маркери
  • декілька вінілових перчаток
  • мотузка 
  • маски для всіх дітей
  • скотч та ножиці
  • відро (бажано складне, замість туалету)
  • туалетний папір або рулон паперових рушників
  • вологі серветки
  • розкладна клейонка для забезпечення приватності під час відвідування саморобного туалету
  • мультитул (багатофункціональний інструмент, що поєднує  декілька портативних інструментів)
  • енергетичні батончики для всіх  дітей класу/групи. 

Адміністрація закладу освіти повинна мати у швидкому доступі (одна сумка чи рюкзак) з наступними речами:

  • довідник з управління в надзвичайній ситуації у закладі освіти;
  • карта закладу освіти, план поверхів 
  • план евакуації та план зв’язку (за наявності)
  • список працівників закладу освіти з контактами
  • список дітей та розклад занять
  • список контактів батьків дітей (за можливості)
  • важливі номери телефонів
  • ручки та  блокноти, маркери
  • ключі
  • мегафон
  • скотч, ножиці
  • ліхтарик, запасні батарейки до ліхтарика
  • свисток
  • аварійне радіо  на батарейках та  батарейки до нього
  • аптечка першої допомоги (докладніше про наповнення аптечки в закладі освіти – тут).

Важливо розробити процедури того, як батьки та діти можуть знайти одне одного у ситуації невизначеності: не відпускати дітей самих додому, віддавати дітей лише батькам (законним представникам) або на прохання батьків вказаній людині, яка пред’явила свої документи, що посвідчують особу та інші форми.

Евакуаційний рюкзак класу/групи також може стати в нагоді й під час екскурсій, активного відпочинку класу/групи. Ми щиро вдячні керівникам деяких закладів освіти та управлінь освітою, які вже ініціюють оснащення шкіл, дитсадків, класів і груп евакуаційними рюкзаками, забезпечення здобувачів освіти мінімальним набором. Але поки що немає єдиного переліку речей у таких рюкзаках. Вважаю за необхідне розробити єдині вимоги.

Зберігайте спокій, єднаймося.