КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ"

"Наш ліцей - ліцей сучасних знань" / "Our school - the school of modern knowledge!"

Інклюзивне навчання

 

 

 

Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

В КЗ "Лука-Мелешквський ліцей"освіти створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:

  • заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами;
  • у наявності пандус;
  • будівлі закладу, де перебувають вихованці, об’єднані зручними переходами;
  • східці для організації безпечного переміщення дітей обладнані поручнями;
  • виконано ремонт туалетів на І поверсі;
  • виконано поточний ремонт класних кімнат.

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч.

При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги:

  • стіни світлих тонів;
  • меблі, парти – кольору натурального дерева;
  • стелі, віконні рами – білі.

Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення.

У закладі дотримується повітряно–тепловий режим. Приміщення  обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.

Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.

 

 Засідання команди супроводу.

Передумовою у забезпеченні ефективності навчання дитини з особливими освітніми потребами є індивідуалізація освітнього процесу з урахуванням її індивідуальних потреб і можливостей, здібностей та інтересів, що забезпечується шляхом розробки індивідуальної програми розвитку. Саме з цього приводу сьогодні 3.11.23 було проведено 13 засідань команд психолого-педагогічного супроводу дитини. Разом з представниками ІРЦ були обговорені питання щодо реалізації Індивідуальної програми розвитку дитини, визначені шляхи ефективної взаємодії усіх учасників навчального процесу. 

 

 НАВЧАЄМОСЬ, НАВЧАЄМО І ПЕРЕМАГАЄМО!

03 лютого 2023 року в Лука-Мелешківському ліцеї відбулося чергове засідання Команди супроводу. На засіданні круглого столу були присутні батьки учнів, представники ІРЦ, вчителі й асистенти вчителів інклюзивних класів. Систематична співпраця сприятиме успішній реалізації індивідуальної програми розвитку дитини.
 
Возможно, это изображение 7 человек, люди сидят и в помещенииВозможно, это изображение 4 человека, люди стоят и в помещении
 
Возможно, это изображение 7 человек, люди сидят и люди стоятВозможно, это изображение 5 человек, в помещении и текст «Shom Shot on realme 2023.02.03 14:44»

 

 

09 січня 2023 року в Лука-Мелешківському ліцеї відбувся практичний тренінг з проблем аутизму. Підготували й провели його наші хороші партнери з  ІРЦ: Кулішевська Ю.В., Кожушна І.М,  вчитель- логопед Лука-Мелешківського ліцею Дідик С.К., заступник директора ліцею з НВР Добровольська Ж.Л.

Возможно, это изображение 3 человека, люди стоят и в помещенииВозможно, это изображение 1 человек и в помещении

Возможно, это изображение 2 человека, люди стоят и в помещенииВозможно, это изображение 3 человека и люди стоят

Возможно, это изображение 7 человек, люди сидят, люди стоят и в помещенииВозможно, это изображение 9 человек, люди стоят и люди сидят

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ ПО ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ

 

  

Автори програм корекційно-розвиткових заняття на 2022-2023 н.р.

 

Розклад  корекційно – розвиткових занять на 2022- 2023  н.р. для учнів з   ООП

 

 

План заходів з питань внутрішньої освіти дітей з особливими освітніми потребами на 2022-2023 н.р.

 

 

Річний план роботи на 2022-2023н.р асистента вчителя

 

Орієнтовний графік роботи асистента вчителя

Педагогічне навантаження асистента вчителя становить 25 годин на тиждень (п. 4 ст. 23 Закону України «Про загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX). У примірних посадових обов’язках ці години розподіляють за видами діяльності (формами роботи):

 

🟨 навчальна робота

🟨 індивідуальний супровід

🟨 виховна робота

🟨 співпраця з педагогами

🟨 співпраця з батьками

Джерело: журнал "Заступник директора школи"

 

 

Рівні підтримки

 

Рівні підтримки відповідно індивідуальних потреб

  

 

 

 

 

 

Категорії ( типи) особливих освітніх потреб ( труднощів)

 

 

 

 

Протокол оцінки потреби учня в наданні підтримки у закладі освіти

 

 

 

 

14.06.2022р.в КЗ "ЗЗСО -ліцей Лука-Мелешківської сільської ради" відбулося підсумкове засідання за 2021-2022 н.р.Команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами.У засіданні взяли участь 9 Команд супроводу: батьки, вчителі, представники ІРЦ, адміністрація.

 

ПЛАН ЗАХОДІВ
 
з питань інклюзивної освіти дітей з особливими потребами
 
на 2021-2022 навчальний рік
 
 

 

Розклад  корекційно – розвиткових занять на ІІ семестр 2021-2022 н.р.

 

для учнів з   ООП


ПЛАН ЗАХОДІВ

з питань інклюзивної освіти дітей з особливими потребами

 

на 2021-2022 навчальний рік


Програми корекційно - розвиткових занять

 

 на 2021-2022 н.р.

 

 

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

 

 

Педагогічною радою

КЗ «ЗЗСО-ліцей 

Лука-Мелешківської сільської ради»

             Протокол

від 31.08.2021 р № 1

        

 

ПОЛОЖЕННЯ

про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Комунальному закладі «Заклад загальної середньої освіти-ліцей Лука-Мелешківської сільської ради»

 

Нормативно-правова база з питань інклюзивного навчання

#інклюзія (nus.org.ua)

/Files/images/logo-edu.png

Сайт "Інклюзивна освіта"

Посібник«Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків»

Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник

 

 

Інструктивні матеріали для асистентів вчителів

Інструктивно-методичні матеріали для батьків

Мобільний додаток. Інструктивно-методичні матеріали для батьків

Відео інструкції для батьків

 

        Надано роз’яснення щодо організації інклюзивного навчання на фейсбуці МОН (https://www.facebook.com/UAMON/videos/330685641313799/);

        Надано роз’яснення на онлайн платформі «Всеосвіта» (https://www.facebook.com/1534817603243258/videos/2909595095811847/?__so__=channel_tab&__rv__=latest_videos_card);

Переглянути  

ЗАКОНИ УКРАЇНИ

 

 Конституція України

 Закон України “Про освіту”

 Закон України  “Про повну загальну середню освіту

 Закон України  “Про дошкільну освіту”

 Закон України «Про позашкільну освіту»

 Закон України «Про охорону дитинства»

 Закон України «Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї»

 Закон України “Про основисоціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”

 ЗаконУкраїни  «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»

 ЗаконУкраїни  «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту»

 Закон України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»

 Закон України «Про соціальні послуги»

 Закон України "Про державну соціальну допомогуособам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю"

 Закон України  "Про державну соціальну допомогуособам, які не мають права на пенсію, та особам з   інвалідністю"

 Закон України  «Про інформацію»

 Закон України  «Про телекомунікації»

 Закон України  «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»

 Закон України  «Про доступ до публічної інформації»

 Закон України  «Про захист персональних даних»

 Закон України  «Про електронні документи та електронний документообіг»